Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Jelena Micić

KOŽA
Instalacija: Arhiva porodičnih fotografija, objekti, zvuk LEDA je bila fabrika obuće koja se nalazila u Knjaževcu (nekadašnja Jugoslavija, današnja Istočna Srbija), a privatizovana je 2004. godine od strane italijanske kompanije. Kao poznati igrač na međunarodnom tržištu, 1980-ih LEDA je imala priliku da putuje u inostranstvo zarad ispitivanja tržišta i pronalaženja izvora jeftine kože. Godine 1983. delegacija fabrike je otputovala u Mombasu kako bi se upoznala sa lokalnom ponudom. Saradnja nikada nije započeta zbog nezodovoljavajućeg kvaliteta kože. Domaćin prvog kongresa Pokreta nesvrstanih bila je SFR Jugoslavija. Pokret se okupio oko ideje nezavisnosti od blokovske podele, gde je glavna moć zemalja članica bila njihova brojnost u Ujedinjenim nacijama. KOŽA je kontinuirani umetnički istraživački projekat zasnovan na kolekciji fotografija iz privatne porodične arhive, kao i na svakodnevno prisutnim reklamnim objektima LEDE. Rad preispituje arhivsku građu iz materijalističko-feminističke i dekolonijalne perspektive, stavljajući fokus na javnu i ličnu reinterpretaciju kulturnog nasleđa kroz sećanja porodice. Istraživanje je bazirano na svedočenjima članova porodice koji su bili radnice i radnici u fabrici LEDA, kao i predmetima sa kojima porodica generacijama živi, time uspostavljajući neformalnu arhivu. Na dokumentarnim fotografijama je moj deda, Vojislav Micić, bivši samoupravni direktor LEDE sa svojim poslovnim partnerima. Kao dete sam i sama bila izložena LEDA memorandumima, koje sam koristila za svoje prve crteže. Nesvrstane zemlje su postale otvoreno tržište za SFRJ. Moje istraživačko pitanje tiče se uloge i pozicije Jugoslavije u Pokretu, i njenog odnosa prema afričkim zemljama, kroz prizmu privatne arhive.


PUTZMALEREI
Performativna instalacija, 2016/2020 PUTZMALEREI (putzen - čistiti, Malerei - slikarstvo) je termin koji koristim kao oznaku grupe radova, a koji se zanivaju na ličnom iskustvu rada kao čistačice u Beču. Održavanje slika je serija koja tematizuje paralelu između gestova u mom radu, kao čistačice i umetnice. Gestovi praktikovani tokom akta čišćenja poklapaju se sa onima koje nalazimo u akcionom slikarstvu, a uspostavljajući ovakvu analogiju, odabir krpe ili mopa na radnoj površini postaje isto što i odabrati četkicu i platno. Tačka susretanja akta čišćenja i slikanja briše podeljene uloge, kao i podelu na umetnost i stvaran život. Ovim radom ispitujem ekonomske, socijalne i političke postulate austrijskog tržišta rada, kao i hijerarhijski sistem, posebno u vezi sa rodnim ulogama državljanki iz bivše Jugoslavije. FARBENLEHRE (Teorija boja) se zasniva na postojanju specifičnih pravila o upotrebi boje, a koja se primenjuju u profesionalnom čišćenju kako bi se postigao viši stepen higijene. Krpe u različitim bojama, koje se koriste za čišćenje i održavanje gornjih površina, ne smeju se mašati, pa je tako standardizovan odnos između boje i krpe kojoj se dodeljuje određeni element kancelarije. Četvorobojni-sistem se zasniva na činjenici da se crvena krpa uvek i isključivo koristi za wc-šolju i pločice koje je odružuju, žuta za lavabo, staklene površine i okolne elemente, zelena za kuhinjske površine, a plava za kancelarijski nameštaj i akcesoar. Inkorporirajući radno iskustvo i aproprijacijom pomenute nauke o bojama u sopstvenu teoriju boja, pravim redimejd instalacije zasnovane na odabranim segmentima uobičajene kancelarijske postavke.


was ich mache
Performans: Demonstracija arhive, 2020 was ich mache je arhiva dugogodišnjih studija boje. Istraživanja boje kreću se od sakupljanja i popisa materijala do perceptivnih eksperimenata i socio-političkih aspekata boje i bojnih sistema. Sadržaj arhive: Bojne probe (serija). 2018. Slikarstvo: Akril na platnu, 30 x 30 cm / 40 x 40 cm I love Sol, but he loves Josef (serija). 2018. Crtež: Uljana pasela na papiru. 29,7 x 42 cm / 29,7 x 21 cm FARBENLEHRE. 2016-2020. Redimejl instalacija. Dimenzije varijabilne Territory (serija). 2016. Fotografija: Digitalni print na alu-dibondu. 100 x 150 cm Paleta moga kraja (serija). 2017. Slikarstvo: Zemlja na platnu (Beljuga, Leskun, Crvenica, Franz, "Plodnjača, X, Nikola". 30 x 20 cm Hvatač boje (series). 2019. Instalacija: hvatači boja i pigmenti. ~26 x 12 cm Bojna polja. 2016-2020. Instalacija: Mrežice za voće i povrće, konac. 2,75 x 3,60 m / 5,2 x 3,5 m No-Yellow. 2018. Instalacija: Mrežice od krompira, konac. 12,2 x 3,5 m Plastik ist plastisch. 2019/2020. Objekti: Plastika za jednokratnu upotrebu. Dimenzije varijabilne was ich mache. 2020. Performans: Demonstracija arhive. Dimenzije varijabilne


 

 

Web site

http://jelenamicic.com