Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Slobodan Stošić

Vrat

Instalacija u prostoru, lovorov list; 2012

„Pour la douleur, l’oubli est l’ile aux fleurs. Le neant embaume.”*

 

Rad istražuje i dokumentuje kako se psihološki bol manifestuje u fizičkom bolu, koliko je prisutan njegov odraz na telesno. Vrat kao osnovni motiv postavlja se iz soptvenog iskustva psihološkog bola i emotivne neispunjenosti, nemoći koja se ispoljila kao bol na vratu. Konkretan bol (fizički) razložen je i sagrađen od naizgled apstraktnog bola (psihičkog). Polje lovora predstavlja vrat, uzajamnost i vezu između bolova, njihovu prisutnost, svesnost i nesvesnost samog bola pojedinačno. Sušeni lovorov list I prah lovora. Unutrašnji i spoljašnji dnevnik. Vrat i praznine.

 

*“Za bol,zaborav je polje cveća. Slatki miris praznine”
Edmond Jabes




Rupa

Priča promenljivih dimenzija, Pečuj, 2012.

“If I am able to think that, everybody else is also able to think that...” (Beuys)

Prošle jeseni, u trajanju od tri dana, boravio sam u rupi. Usled osećaja suvišnosti, pronalazim rupu i odlučujem da uđem, prokopam je, prilagodim telu i ostanem u njoj dok ne osetim drukčije. Preskačem racionalne, odredljive modele mišljenja i ovim činom upućujem na problem i nemogućnost pounutrašnjivanja. Sakrivam se i odvajam, od sistema i politike, u jednom agregatu između zemlje I nadvremena/protivprostora.
Pristupam rupi kao kraju i izlazu, bežeći od trulosti društva odlazim u nešto što bi moglo biti simbol današnje socijalne iI političke situacije ,mračan,prljav, zbijen i mrtav prostor, da bi razumeo i iskopao put. Prilazim sa spirituralnom dimenzijom kao stvaralačkim principom, koji vodi iznad intelekta. Time je postala dostižna univerzalna sposobnost komunikacije, presezajući sklop postaje jasan: inkarnacija u zemlji kao komunikaciona baza celokupnog stvaranja. Ukopavanjem gradim svoju građevinu, kao zec. Zatvranjem u rupu stvara se kružni kontiuum vreme-prostor, ovo proistiranje u duhovnoj sferi (“spirituralna dimenzija”) gradi protivprostor i nadvreme, koje čovek može da proizvede. Svojim boravkom u rupi moje poimanje vremena se menja i gubi. Osećaj sopstvenosti postaje čulniji, taktilniji , izvučen iz konteksta vremena i društva.
Rad je narativan i ovde je reč o dobro promišljenom aranžmanu, a ne o posmatranju prirode. Rečenica “if I am able to think…” jedan je od osnovnih motiva rada.




Teška voda

Instalacija u prostoru, staklena kocka 50x50x50cm, voda, 2012.


www.issuu.com/onajdrugi/docs/teska_voda

 

Voda pamti. Njena težina govori o prostoru, ostacima i ljudima. U toj vodi nije teško prepoznati godine. Sakupio sam sloj stvari koje umiru, prašinu iz pukotina. To su stvari koje niko neće da prizna. Boravio sam u zgradi, čistio ali ne i oprao prostore, vodu sačuvao i upakovao. Rad u nestajanju.

 

Čin čišćenja je ličan odnos prema datom prostoru, reakcija na zatečeno stanje, prema prirodi i geologiji kuće. Voda kao političko i umetničko pitanje ostavljena je, izložena u sterilan, geometrijski oblik. Njena ličnost definiše stanje u kojem se nalazi, ona oksidira, menja boju, oseti se. Na dnu ostaje talog kao trag svega sakupljenog. Karakter vode definisan je težinom koja joj je pridata u nazivu rada. Panklaistički spoj između vidljivog I viđenog ostavljen je posmatraču da oseti i pročita u težini vode. Čistota je uvek supstancijalna.




10 i po

Tekst, crni papir 210 × 297 mm, 2012.

Rad se sastoji od nekoliko segmenata, koji su na prvi pogled autonomni i različiti, ali ipak neraskidivo povezani. Otvaranjem tog polja gledalac iz pasivne pozicije onoga-koji-gleda, postaje aktivni sudeonik, na način da spajanjem sadržaja koji su mu prezentovani u procesu same percepcije kreira vlastitu poziciju kao performativnu: između narativa teksta i narativa slike gledalac organizuje vlastiti narativ. Besmislene radnje pokušavaju da dokuče smisao korišćenja ovog istorijskog modusa umetničkog izraza u kontekstu savremene umetnosti. Ovakve prilike u kojima se prethodni utisci odjednom reorganizuju i pregrupišu u novi doživljaj svima nam se ponekad ukazuju. Sintetička zadovoljstva, garantuju nam sigurnost i nepovredivost u odnosu na neizvesnost društvenih i međuljudskih odnosa. Kako je fokus uglavnom na intimnom prisustvu pojedinaca, delo odiše neodređenim osećajem oklevanja-rezervisanošću, koja može da sugeriše nemogućnost prepuštanja i izražavanja, ili nespremnošću da se bude poseban u svoj svojoj nesavršenosti ili da se utopi u zajednički glas i osećanje. Pokreće se pitanje neophodnosti redefinisanja života unutar aktuelnosti permanentnog stanja, ključno je da su izabrani predmeti oslobođeni potencijalne simboličke i reprezentativne funkcije i uzeti u nađenom – “as is” stanju. Paradoksalno, osnovna jedinica projekta, postaje varijabla čije značenje ne zavisi samo od matične serije, nažalost.

 

 

/

 

Iskoristio sam po jednu rečenicu iz tekstova koji tumače rad svakog od prošlogodišnjih pobednika “Dimitrije Bašičević Mangelos” nagrade, i sastavio tekst koji predstavlja teorijsko objašnjenje jednog crnog papira A4 formata. Tekt i slika, u ovom slučaju zavise jedan od drugog i njihova uzajamnost stvara ironičnu sliku polja tumačenja jednog dela. Ovaj rad urađen je namenski za konkurs Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za 2012. godinu i može postojati samo u kontekstu konkursa.




























 

O meni

Konkurs za "Dimitrije Bašičević Mangelos" nagradu 

http://issuu.com/onajdrugi/docs/mangelos12

Rođen 1989 u Novom Sadu .
Trenutno na završnoj godini studija Akadmije umetnosti u Novom Sadu,likovni departman, studijska grupa novi likovni mediji.
Član dežurnog tima Art klinike, urednik programa Kino Klinike i Šok galerije, od 2009 učestvovao u svim akcijama i radu Art klinike.
2008 završio srednju školu za dizajn “Bogdan Šuput” , smer dizajn enterijera I industrijskih proizvoda, u Novom Sadu


Izložbe


2012 “Najlepša zgrada”, kustosi Ana Adamović I Milica Pekić, Mikser festival, Beograd, SRB
2012 “I know no weekend”, artistic intervention in public space, kustosi Katja Melzer i Hajnal Szolga, Pécs, HU
2012 “Na istom zadatku – dežurni tim Art klinike u UBSM-U” (sa dežurnim timom Art klinike), UBSM, Beograd, SRB
2011 Triangular workshop, group exhibition in Art academies in Seoul, Strasbourg, Novi Sad
2011 Novembarski likovni salon, galerija Maržik, Kraljevo, SRB
2011 Gostovanje dežurnog tima Art klinike u galeriji OZONE, Beograd, SRB
2011 Projekat “Razlike”, Savremena galerija Zrenjanin , SRB
2011 52. Oktobarski salon “Vreme je da se upoznamo” (sa dežurnim timom Art klinike), kustosi Galit Eilat i Alenka Gregorič, Beograd, SRB
2011 “La Casa –Giovani Аrtisti Serbi”, kustosi Zara Аudiello i Aurora Fonda, Galleria d’arte moderna Verona, ITA
2011 Finale nagrade Dimitrije Bašićević Mangelos, galerija Zvono, Beograd, SRB
2011 Projekat „Razlike“, SKCNS Fabrika, Novi Sad, SRB
2011 “…by the way…”, 12 Austrijskih umetnika (saradnja sa Martinom i Max Gansberger), MSUV, Novi Sad, SRB
2011 “Lepus in Fabula” (saradnja sa Nikolom Džafom), MSUV, Novi Sad, SRB
2010 Nagrada 11. Festivala kratke elektronske forme (KEF) - saradnja sa Aleksandrom Obradović, REX, Beograd, SRB
2010 “Kroz crtež”, kustos Miroslav Karić, Magacin u Kraljevića Marka, Beograd, SRB
2010 Projekat “Razlike”, UBSM, Beograd, SRB
2010 “Hibrid media camp exhibition”, MSUV, Novi Sad, SRB
2010 ” EinBlickSerbien/InSightSerbia”, kustos Julie August, 18м Galerie fur Zahlenwеrte, Berlin, GER
2010 Projekat “Razlike”, SKCNS Fabrika, Novi Sad, SRB
2010 “Zvuk prašine”, samostalna izložba, Šok galerija, Novi Sad, SRB
2010 “Za gradsku galeriju”, izložba fotografija I mapiranje prostora, Art klinika, SRB
2009 International festival of flags, ulice Novog Sada, SRB
2009 Nis art foundation, grupna izložba u Nišu, Beogradu, Novom Sadu, SRB
2008 Godišnja nagrada Re foto časopisa za kulturu fotografije, OZONE galerija, Beograd, SRB

 

Web site

http://slobodanstosic.tumblr.com/