Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Nikola Govedarica

Usahlost
Ovo interdiscipinarno umetničko istraživanje inspirisano je poljuljanom ravnotežom između čoveka i mašine u veštački stvorenoj sadašnjici (industrijskoj utopiji) u kojima obiluju proizvodi postindustrijskog potrošačkog društva. Kao početno polazište za umetničko istraživanje poslužila je knjiga poznate teoretičarke umetnosti Rozalind Kraus “Besformnost: vodič za korisnike” koja je u velikoj meri napravila originalnu razmeđu između doba modernizma i postmodernizma. Prvi deo visemedijskog umetnickog rada "Krici skarta" jeste upravo nepokretna reljefna slika zakacena za frontalni galerijski zid. Ona je sacinjena od otpadnih skartnih materijala, metalnih traka koji su nekada sluzili za opsivanje u kamionskom transportu. Svaka ploca je nastala iz rucnog pletenja bez korisnjena bilo kakvih dodatnih mehanickih sredstava. Tek na kraju, po zavrsetku pletenja, metalna ploca biva pritisnuta hidraulicnom presom od 20T, na taj nacin se zadrzava trajni izgled slike. Usahlost predstavlja paradigmu izgubljenog coveka u svetu konzumeristickog drustva u kome on postaje roba.


Krik
Drugi deo visemedijskog umetnickog dela predstavlja pet identicnih pokretnih zvucnih skultura pod nazivom "Krik". . Pokretna instalacija je istovremeno i zvučna skulptura koja kombinuje vizualne, zvučne i prostorne elemente. Koristeći jednostavne mehaničke sisteme radi transformisanja i aktiviranja prostora. Na ovaj način se istražuje mehanički puls, ritam i tok u stvorenim sistemima. U opsesivnom prikazu jednostavnih i funkcionalnih materijala, ovi radovi naglašavaju napetost između uređenih obrazaca modernizma i haotične sile života ali i prikaz doba postmodernizma koji je i dalje aktuelan. Ovo interdiscipinarno umetničko istraživanje inspirisano je poljuljanom ravnotežom između čoveka i mašine u veštački stvorenoj sadašnjici (industrijskoj utopiji) u kojima obiluju proizvodi postindustrijskog potrošačkog društva. Proces efekata zvuka ispočetka je ambijentalan, tako blizu gotovo stalnom zvuku koji unosimo u svakom trenutku, koji je negde u nekoj meri i „svakodnevan“, da se može propustiti, do krajnjeg zvučnog proizvoda koji je iritirajući, preglasan, haotičan i koji stvara ulogu konfuznosti. On ne samo da evocira ili oponaša u početnom trenutku zvuke bliske prirodi već i kroz upotrebu savremenih tehnoloških materijala pravi novu iskrivljenu stvarnost koja je danas u svakom pogledu neizbežna. Istinska uloga višemedijske instalacije bi bila vraćanje na prvobitno stanje, tj. vraćanje svrhe fizičkog materijalizma i gubljenje njegovog estetskog entiteta kao takvog. Vise na https://vimeo.com/manage/videos/548530704


Drustvo spektakla -video rad https://vimeo.com/manage/videos/548521649
Video rad predstavlja primer kako se besformnost odigrava ispod i kroz površinu, ukazujući pri tome da je glavni problem za sve koji hoće da pokažu, donesu ili puste besformnost, u stvari, transpozicija. Da bi nešto opstalo van sveta forme, potreban je predmet koji kontinuirano opstaje, kao proces, jer to kretanje jeste ono što će onemogućiti nametanje forme bilo koje vrste. U isto vreme aludirajući na društvenu svest modernog sveta. Nastanka haosa koji je postao transpozicija nekada normalnog uređenog društvenog sistemskog mira. Predstavljena je paradigme borbe coveka i nevidljive tehnologije koja ga okruzuje.


 

 

Web site

http://https://vimeo.com/manage/videos/548530704