Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

sanja anđelković

Tentactive
dimenzije: varijabilne; materijal: tekstilna haljina, čipka, reciklirani dijelovi šatora + programirana memorijska igra (crtež + kod)...Rad obnavlja delove dve različite ali istovremeno slične priče. Delovi ovih priča se prepliću, ali rastu odvojeno (dva objekta takođe mogu stajati odvojeno). One se dešavaju u Turskoj i ranije. Mnogo ranije. Ja ih skupljam 2017-te. (Korišćena lična arhiva od 2017.) Sanaa Khalui: bila je bila bogata sirijska žena iz Damaska. (pitala sam svaku ženu koju sam intervjuisala, pitanje o njihovoj poslednjoj uspomeni iz Sirije i njihovoj prvoj uspomeni u Turskoj + da donesu 5 stvari koje su poneli pri odlasku iz Sirije-Sanaa donela samo ovu haljinu). -bila je zabava kojoj su prisustvovali i njenoj prijateljici je bila potrebna haljina za nošenje i Sinna joj je pozajmila, tako da je ova haljina posuđena jednom. Nakon toga je stigla u Tursku i na kraju razgovora je meni data. Sanaa je rekla da haljina ima svoj put. Da usreći druge. Sanaa Khalui nikad nije kuvala u svom životu. Upoznala sam je u Turskoj, u Izmiru. Dok je pripremala hranu za sve nas. U centru za integraciju sirijskih izbeglica. Nije volela da kuva, ali je uvek bila razigrana sa gestovima. Tentactive je razigrana, ali radoznala dokumentarna fikcija koja se može dovesti iz konteksta lične priče i sećanja u kolektivno. Html igrica Memorije: Veza između majke i dece: Ponekad kada smo bili klinci, u sramežljivom periodu naših života skrivali smo se iza majki u pokušaju da ne izgledamo direktno znatiželjni. Šator (kuća koja se kreće - dobila je novo značenje u toku migracija od 2015. godine) je to transformisano skrovište za haljinu u kojem možemo zaigrano saznati određene prečice iz života dece koju su Saanu okruživala. Radom se nastoji stvoriti sigurno mesto za igru, ali pitanje je s čime se stvarno igramo?


09.12.1990.
9.12.1990. predstavlja rad koji uzima kao studiju slučaja datum 9. 12. 1990, dan venčanja koji se podudara sa predsedničkim izborima 1990. godine u Srbiji. U formi fotograske postavke i video rada, ispituje se način na koji je - i da li je - taj dan obeležen, i kako se definiše značaj jednog dana koji zavisi od ugla posmatranja samih društvenih funkcija i formi. Rad ukazuje na postojanost dva različita ali u isto vreme i ista društvena konstrukta, kao i na sličnost mehanizama odabira bračnog partnera kao i političke vlade. Formom govora određuje se forma (ritam!) samog vizuelnog materijala. Uzima se lična istorija naspram istorije politike i dokumentuje se jedan dan. https://vimeo.com/173138792


Šah
dimenzije: varijabilne; materijali: arhiva; HINS (Hemijska industrija Novi Sad) - ranije poznata kao Hemijska industrija Novog Sada, održavala je godišnju manifestaciju, šahovski turnir. Poznato je da je u bivšoj Jugoslaviji šah bio nešto zajedničko svima koji su radili u državnim firmama. Igra je povezana sa brzim rešavanjem problema i povećava planiranje i predviđanje. HINS je održavao kao što se zvalo- otvoreno šahovsko prvenstvo. Moj otac je počeo da radi u HINS-u i igrao je od 1980. godine, kada su počeli turniri. Ponekad su turniri bili istovremenog porekla, kako bi to nazivali. Jedna osoba protiv 15 ljudi. Pobedio je 3 puta na godišnjem događaju i mnogo puta na internacionalnom šahovskom događaju. HINS je zatvoren zbog sankcija i zbog pada Republike Jugoslavije, sa padom i turniri su prestali, pa je i moj otac. I tako je era zaigranosti završena za moju porodicu. Rad uzima kao referencu Flukus pristup readymade-ovima. Interaktivna instalacija nije gotov komad, jer se u našoj porodičnoj arhivi nalaze još mnoge šahovske knjige, različite veličine šahovskih igara i diplome.


 

 

Web site

https://sanjandjelkovic.com/