Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Tadija Janičić

Ćiju, ćiju, ulje na platnu, 180 x 295 cm, 2013.
Značenje figure prisutno na slici Ćiju, ćiju iščezava u beskraju njenog umnožavanja. Repetitivnost i multiplikovanje osnovnog motiva stvara kumulativno delovanje gde svaki segment postaje nosioc značenja i osnovna jedinica završnog dela. Multiplikovanje implicira beskonačnost prostora i vremena, odnosno neodredivost početka i kraja. Stvara se utisak promreženosti prostora, ali i njegove asocijativnosti. Kod posmatrača je onemogućena koncentrisanost na jedan motiv na isti način kao što naša svest ne može da se usmeri na jednu od 24 slike koje prođu u jednoj sekundi filma.


Crvenkapica koja voli tomato sos, ulje na platnu, 120 x 295 cm, 2015.
Grotesknost na slici Crvenkapica koja voli tomato sos ističe stvarnost onakvu kakvom je vidim. Suočena sa brutalnošću spoljašnjeg sveta Crvenkapa gubi svoju naivnost i bezazlenost i postaje krvoločnija od vuka. Za temu ove slike izabrao sam Crvenkapu jer likovi iz bajki najbolje prikazuju polaritet karaktera. Zlo u bajkama nije lišeno svoje privlačnosti i često je nadmoćno. Kroz iskrivljeni prikaz Crvenkape želeo sam da insinuiram kako savremeni uslovi života utiču na moralno-etičke vrednosti čoveka.


Duško i Darko, ulje na platnu, 120x295 cm, 2015.
Ova slika povlači paralelu između nekadašnjih heroja- partizana Mirka i Slavka i anti heroja današnjice koji pored toga što demonstriraju dominantne društvene vrednosti, govore i o potpunom moralnom i vrednosnom krahu društva u kome živimo.


 

 

Web site

http://cargocollective.com/tadijajanicic