Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Tibor Lazar

Pletiful Harvest
U mojim radovima pitanje identiteta je uvek predstavljao centralni problem. To proističe iz činjenice da pripadam nacionalnoj, verskoj i jezičkoj manjini u Srbiji. Pored toga, moje stvaralaštvo je usko vezano za područje gde živim i za istoriju istog. Vojvodina je tokom svoje turbulentne istorije pripadao različitim državama, predstavljao je dom raznim nacijama, bile su prisutne različite vere, govorilo se istovremeno na puno jezika. Smenjivali su se periodi gde je predstavljao odredište za imigraciju i predstavljao „obećanu zemlju“ i kada su ljudi masovno napuštali region, kao što je trenutno. Svaka nacija, religija i kultura je ostavila svoj pečat, od čega je nastao svojevrstan mentalitet, jedinstven čak i u Evropi. Region je jedan od svojih zlatnih perioda živeo krajem 19. i početkom 20. veka. Iz ovoga nastojim da (re)konstruišem identitet regiona ili nedostatak istog. Dostignuća industijske revolucije i ovde su se brzo pojavile, koja su dovele do ekonomskog razvoja i društvenog preobražaja. Do tada uglavnom poljoprivredno društvo ubrzanim koracima počinje da se transformiše u građansko društvo. Ovaj proces se naglo ubrzava u drugom kraju 19. veka. U svom likovno-konceptualno istraživanju se fokusiram na ovaj period, koji mi je izuzetno interesantan zbog svoje progresivnosti. Efekti ovog procesa su najvidljiviji u arhitekturi javnih zgrada, ali i privatnih kuća. U to vreme u modi je secesija, neoklasika i neobarok i te iste stilove nalazimo na fasadama zgrada. Privatni domovi nisu se dičili isključivo reprezentativnim spoljašnjim fasadama, nego su i enterijeri bili barem toliko raskošni. Celokupna unutrašnjost, nameštaj, dekoracija, upotrebni predmeti su želeli da naglase društveni status. Pored izuzetnih radova često se susreću gobleini, sitni dekoratni predmeti, pribor za jelo i ostali upotrebni predmeti, koje bismo danas nazvali kategorijom B i predstavljaju provicijalne prepise, čiji su originali stizali iz većih kulturnih centara, najčešće iz Beča i Minhena. Moji radovi su savremene pseudo-verzije tih predmeta. Moj prilaz istim je veoma složen. Ponekad je melanholičan, gde projektujem misli u „stara dobra vremena”, do veoma ciničnog gde se skoro ismeva za naše vreme, za naše oko i uslove izuzetna naivnost pojedinih premet. Sve to radim sa jednim savremenim jezikom, gde se veoma organski upliću pop-art i street-art elementi, stvarajući jednu paralelu između različitih istorijski perioda i prolaznosti moda.


The Horn of Plenty



Beautiful Calcium



 

 

Web site

http://