Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Sonja Gajić

Sve vrvi od carstva
Praveći kolaže čija se struktura sastoji od isečenih, iscepanih, otuđenih delova određenih celina odlučila sam da ih oživim u skulpturi a potom i u animaciji. Ova tri kolaža predstavljaju deo serije kojom se na ironičan i simboličan način bavim pitanjem vladavine.


Sinekura
U svojim razmatranjima o problemima i dualizmima poput dobra i zla, politike i religije, pravde i zakona, bezbrižnost u neradu pojedinaca i krvavom radu nižih društvenih slojeva, tlačenju slabijih i nadmoćnosti bezobzirnih, pokušala sam, u svojoj skulpturi, da prikažem, metaforično, kroz ples dva para donjih ekstremiteta. Jedan par je pun u karličnom delu, drugi je prazan. Oni se prožimaju kroz pokret, igraju Šivin ples, stvaraju i uništavaju, diktiraju dok ne rade, deluju nepomični. Sinekura je i te kako mobilna, ona u ovoj skulpturi pleše, putuje, razuzdana je i ima pokretačku silu. Dimenzije 1.30m visina sa 1.50m dužina i 1.20m visina sa 1.50m dužina; Tehnika Polimer


Samovoljna žrtvena jagnjad
Figurativno, danas u Srbiji, umetnost trpi i preživljava najveći holokaust. Od totalnog zanemarivanja i ne-podrške, lošeg izbora, nepostojanja kritike i tržišta do konfuzije, bofl-art-a koji, što više desakralizovan, bolje prolazi. Terminologija u savremenoj umetnosti poprimila je još gori oblik i zvučnost. Projekat je postao sinonim za bilo koji medij. Nestala je reč ‘’delo’’ i ‘’rad’’, intuitivna privlačnost umetničkog dela, veličanje umeća, prepoznavanja likovnosti, da i iz zanata može nastati umetnost. Dok se sa druge strane, na fakultetima likovnih i primenjenih institucija i dalje školujemo po navedenim principima. Da li likovnost, lična i suštanstvena, biva zanemarena i u kritici savremenog društva i, u isto vreme, da li sluti na svoju propast i nestanak? Izvodeći rad ’’Ovca’’ u mermeru i ’’Ovan’’ u polimermeru, bavila sam se, gore navedenim razmišljanjima i pitanjima.


 

 

Web site

http://sonjagajic.weebly.com/