Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Paula Muhr

MIMIKRIJA 03

Otisci poljubaca u različitim nijansama crvenog ruža, koji prestavljaju stereotipni simbol senzualnosti,
privremeno su pretvoreni u smrtonosne zamke. Četvorostruko uvećani otisci poljubaca štampani na
transparentnim folijama, te obloženi ljepljivim klopkama za muve, okačeni su između biljaka i cvetova
na otvorenom izložbenom prostoru Kunstgarten u Grazu u trajanju od nekoliko meseci.
Muve i drugi insekti, privučeni seksualnim hormonima koje zamke emituju, naleću na  poljupce,
ostaju zalepljenje na njima, te polako ginu u seksualnoj ekstazi. Od trenutka kada se prvi insekt zalepi,
rad se nalazi u stalnom procesu promene. U početku broj insekata raste, ali zamke postepeno
gube delotvornost, kiša spira ostatke zalepljenih insekata, te klimatski uslovi postepeno menjaju rad.

16  digitalnih printova na transparentnoj foliji, svaki 15 x 21 cm, kaširani na pleksiglasu, transparetne lepljive klopke za muve,  muve

Kunstgarten Grac, Austrija 2009


MIMIKRIJA 02

Prema Žaku Lakanu, osjećaj identiteta nastaje kroz proces otuđenja, tačnije kroz mimikriju. Mimikrija je termin
iz biologije, koji označava taktiku pojedinih vrsta da imitiraju izgled neke druge vrste. Koncept biološke mimikrije
je proširen na oblasti estetike, psihoanalize, feminističke teorija i sociologije. Iako se mimikrija obično smatra za
oblik mehanizma zaštite, prema francuskom sociologu Rože Kajoa, ona predstavlja luksuz, s obzirom na činjenicu da organizam kroz imitaciju drugog subjekta gubi svoju individualnost. S druge strane, mimikrija nudimogućnost subverzivnih otpora u potrošačkom društvu, koje se odlikuje prisilom na uniformnost.
Fotografski snimci predstavljaju mimiku i gestiku kodifikovanu kao standardne gimnastičke vežbe za lice. Njihova svrha je, iako to ostaje osporena, da se kroz zatezanje mišića lica postigne i zadrži mladalački izgled. U pojedinim izvorima se preporučuju kao alternativa za face-lifting. Izvodeći ove vežbe pred kamerom, ispred crvene plišane zavese, koja asocira na pozorišnu scenu, apstrahujem ih iz njihovih originalnih konteksta i pretvaram u ambivalentne geste s više mogućih značenja. Time podrivam njihov izvorni kontekst normativne prakse, namenjene stvaranju uniformnih tela.

15 lambda printova, uramljeni, svaki 50 x 70 cm, letraset tekst na zidu, 80 x 120 cm

Centre national de l’audiovisuel, Luksemburg, 2009


ETAT NORMAL

Rad se bavi istraživanjem granica autoportreta i preispitivanjem mogućnosti mapiranja tela u smislu sticanja znanja i formiranja jednoznačnog detereminističkog diskursa o telu. Ubrzo nakon njenog izuma, fotografija je bila primenjena u medicini (Dišen de Bulonj, Šarko). Ove naučno-fotografske studije lica nisu nisu bile estetske reprezentacije pojedinaca koje su isticale individualnost, nego evidencije afekata i izvanrednih emocionalnih stanja. Njihov cilj je bio uspostavljanje normativnog sistema koji nedvosmisleno razdvaja normalna mentalna stanja od nenormalnih.

Razjapljena usta predstavljaju dominantni motiv mojih autoportreta, nastalih u momentima ekstaze kada nisam imala racionalnu kontrolu nad sobom. U vizuelnom kanonu istorije umetnosti, razjapljena usta se izjednačavaju sa gubitkom identiteta. Orgazmično lice podriva pokušaje normiranja, jer ostaje ambivaletno i nečitljivo. Pored autoportreta u ekstatičnom stanju, rad čine režirane fotografije, koje direktno referiraju na Dišenove eksperimente sa elektičnim manipulacijama lica. Poput Dišenovih dioda, ruka moga partnera dodatno deformiše moje ekstatično lice u svojevrsnu dvostruku grimasu. Osim toga, preuzimam Šarkoove medicinske fotografije histeričnih žena i lepim moja ekstatična lica preko njihovih, poništavajući njihovu prvobitnu normativnu funkciju. Video rad je baziran na fotografijama, a preuzima strukturu Šarkoog kanonskog razvoja „potpunog i pravilnog velikog histeričnog napada“.

lambda printovi, uramljeni, 30 x 40 cm, 40 x 60 cm i 60 x 80 cm, video projekcija, ton instalacija

Galerie Delikatessenhaus, Lajpcig, Nemačka, 2009


 

O meni

Rođena 1977. u Subotici, živi u Berlinu.

OBRAZOVANJE
2006 – 2009    Postmagistarske studije, Akademija vizuelnih umetnosti, Lajpcig
2003 – 2006    Magistrirala na Fakultetu primenjenih umetnosti, Beograd
1999 – 2004    Studije komparativne književnosti, Filološki fakultet, Beograd
1998 – 2002    Diplomirala fotografiju na Akademija umetnosti BK, Beograd

NAGRADE, REZIDENCIJE
2009    -Rezidencija, CNA, Luksemburg
           -Mangelos grant
2008    -Nominovana za izložbu godine, Mesec fotografije, Ljubljana
2007    -1. nagrada Festivala fotografije u Lajpcigu
           -Dobitnica “sittcomm.award”
           -Finalista “Ricardo Pezza European Photography Prize”

SAMOSTALNE IZLOŽBE (IZBOR)
2010    MIMICRY 01, Galerie Le Bleu du Ciel, Lion (u najavi)
           MIMICRY 02, Modernart Galerie, Lion (u najavi)
2009    ETAT NORMAL, Galerie Deliktessenhaus, Lajpcig
           HIGHEST COMMON FACTOR, CNA, Luksemburg
2008    GOLDEN BOYS, Kunstverein Lajpcig
           ON SHOW, Photon Gallery, Ljubljana
           IDENTITE(S), Galerie Caroline Vachet, Lion
2007    TATA, Lumen Galerija, Budimpešta
2006    ABSENCE, MXEspai, Barselona
2005    KAZANOVA, Remont galerija, Beograd
2003    FETIŠ, Vector Gallery, Jaš
2002    INTIMATE ALBUM, Artget galerija, Beograd

GRUPNE IZLOŽBE (IZBOR)
2010    NOW, TIME, TOLD, Darmstaedter Tage der Fotografie
           LABOR OST, EWZ SELECTION, Cirih
           NEUE BILDER VOM ALTER(N), Haus der Wissenschaft, Braunšvajg
2009    EHRLICHE HAUT, Pasinger Fabrik, Minhen
           EUROPA NEUROTISCH #2, Petersburg, Amsterdam
           DURCHDRINGEN, Kunstgarten, Grac
2008    PHOTOMEETINGS LUXEMBOURG
           WE’LL ALWAYS BE THERE FOR YOU, Kunsthaus Dresden
           TICKLE ATTACK,  TR1, Tampere, Fluss, Wolkersdorf i Studio Marangoni, Firenza
           RICCARDO PEZZA PRIZE, Trienale di Milano
           TERITORIJE, MAMAC, Lijež
2007    F/STOP, International Photography Festival, Lajpcig
           NOS/ZTALGIA, Collegium Hungaricum, Berlin
           BALKAN ART WEEK, Westbourne Studios, London
2006    EINE FRAGE (NACH) DER GESTE, Die Oper, Lajpcig
           ATTITUDE, Rdeca Galerija, Ljubljana
2005    NEUE FOTOGRAFIE AUS SERBIEN, Fotohof, Salcburg
           NE(A)T, Kogart House, Budimpešta
2004    OKTOBARSKI SALON
           DANUBE STREAMING SHOW, quartier21, Museumsquartier, Beč
2003    IDENTITY AND DIFFERENCE, Mesec fotografije, Bratislava

 

Web site

paulamuhr.de