Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Nataša Kokić

Bez naziva, ulje na platnu, 35x40cm

U današnje vreme je teško razgraničiti gde prestaje život a počinje umetnost. Svakodnevne stvari i situacije postaju izvor inspiracije ili bunta i otvara se pitanje šta sve ima potencijal da postane umetnost.

Fotografija, za mene, nije mnogo drugačija od stvarnosti, poistovecivala sam ih. Bilo je isto raditi po fotografiji i po prirodi. Fotografija nudi vise opcija koje vode ka razlicitim rezultatima. Omogucava nam mali prozor u novi svet, menja nas nacin vidjenja realnosti u nesto sto mozemo da posmatrano na nov nacin, tj spolja i kriticki, odvojeno prostorom i vremenom, nakon sto je proslo kroz ”filter objektivnosti”. Jezik staticnih i pokretnih slika je postao do te mere sveprisutan u našem svakodnevnom životu da to njegovo prisustvo jedva primećujemo. A ipak, on nas okružuje, šalje nam porive, prenosi stavove, izjave i neprestano redefiniše naš odnos prema materijalnoj stvarnosti. Slike su u našem iskustvu zauzele središno mesto, te je neobično provesti makar i jedan dan bez dugotrajnijeg susreta s njima – postale su deo našeg opšteg okruženja savremenog industrijskog društva. Njihov uticaj je toliki da materijalno i psihološki oblikuju naše živote.

Fotografija, atmosfera i (post)moderan život su od samog početka bili od velikog značaja i uticaja na moj rad. Materijal za slike je pronađen na internetu, među privatnim fotografijama, u mnoštvu filmskih kadrova. Upotrebom fotografije kao predloska, umetnik dodaje sebe i svoje iskustvo fotografiji kroz rad. Put od glave, preko ruke do papira ili platna cini filter, menja neciji pogled na svet i cini ga nasim, delom naseg iskustva. Tako nastaje novo delo, odvojeno od predloska, koje ima sopsveni zivot i sopsvenu pricu.

Ova serija slika, iako deluje kao da je oslobodjena svega licnog i da se oslanja na kolektivno nasledje, je pocela da nastaje kao jedna veoma licna i intimna prica koja se i dalje razvija i evolvira u nove, univerzalnije price. Ona se, naravno, menja vremenom jer se ritam zivota menja, menjaju se i emocije, kao i ono sto je bitno. Nemogucnosti postaju mogucnosti. Fotografije lošeg kvaliteta, mutne, čudnih kompozicija, izbledelih boja su ono što ću ja izabrati kao materijal za sliku. Skretanje pažnje na nešto što je odbačeno ili potencijalno loše je samo po sebi oslobađajuće, jer se na taj način pomalo izbegava komplikovan proces izbora tema.

Treba da napomenem da je format slika mali i izabran je zbog mogućnosti rada na količini. Smatrala sam da velika količina radova malog formata otvara mnoge opcije, pre svega vezanih za sam način izlaganja. Cilj je bio prekriti zidove ovakvim scenama, a mali format je dozvoljavao različite kombinacije. Prosto, u zavisnosti od toga koja slika će se naći pored koje, bila bi možda ispričana drugačija priča, bio bi dobiven drugačiji efekat. Može se reći da slike predstavljaju zamrznutu realnost i da korišćenjem kreativne montaže, postupka znanog u filmskoj industriji, nastaju različiti odnosi i energije između zrnastih površina, prostora, značenja pojedinačnih slika i značenja celine. To je svojevrsna „montaža stvarnosti“.

Više se ne oslanjam samo na kadrove iz filma – sada nije važno odakle predlošci dolaze. Mnogo je važnije kakvu ukupnu sliku stvaraju i kako komuniciraju jedni s drugima kao i sa publikom. Vernakularna fotografija, kako se još naziva amaterska fotografija, je sada postala odličan izvor tema.

Odsustvo ljudi i situacija medju ljudima je uticalo na to da se na radu ne obraca paznja na, recimo, odnos dve figure, vec na odnos izmedju posmatraca i slike.

U početku sam se više oslanjala na teksturu fotografije i površinu slike, čak i na teksturu samog platna. Zanimao me je prostor koji se nalazio iza te površine, ali me je interesovao takođe i odnos između te površine i prostora iza.

Značenje samog dela za umetnika može da bude lično, ali stavljajuci ga u određenu situaciju, ono postaje otvoreno za interpretaciju. Slike su bile vezane za strahove i nemogućnosti kojima sam bila okružena, postavljene standarde, kao da je opisivala kako treba da se živi ali ne i da li je to dobar način. Nije nudila rešenje, samo činjenično stanje. Nalazeći se u jednoj vrsti zatvora, psihičkog ali i fizičkog, gde gomila nemogućnosti predstavlja jedinu mogućnost, gde moram da se pomirim sa nedostatkom vazduha, hrane, vode, misli, nedostatkom ljudi, sigurnosti, energije, ljubavi, običnog fizičkog kontakta, pažnje, pomoći, najobičnijih svakodnevnih stvari i kada to do te mere postaje očigledno da me guši, ne preostaje ništa drugo do baviti se upravo tim nedostacima. Uzimam tuđe kadrove, fotografije, osećaje, ne bih li kroz njih osetila nešto što nisam ja, sto nije moja svakodnevnica, ali bi u nekom drugacijem okruzenju to mogla biti moja svakodnevica.


Bez naziva

Ulje na platnu, 35x40cm

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewAlbums&friendID=111754095

 


Instalacija

Svaka slika je ulje na platnu, 35x40cm

 


 

O meni

NATAŠA KOKIĆ

Rodjena 1979. godine u Beogradu, Srbija. Diplomirala je 2005. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Magistrirala je na istom fakultetu, odsek slikarstvo, u klasi prof. Gordana Nikolica, 2010. godine. Clan ULUS-A od 2006. godine.

 

Samostalne izlozbe - izbor:

2010 – Talog/Debris, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti, Beograd, Srbija;

2009 – Restauracija, Kulturni centar Beograda, Likovna galerija, Beograd, Srbija;

2009 – Slike, Galerija Ilije M. Kolarca, Beograd, Srbija;

2007 – Gradski prizori, galerija Remont, Beograd, Srbija;

2007 – The Life You’d like to Lead, Nacionalni muzej, Krusevac, Srbija;

2007 – Target market, galerija Doma omladine, Beograd, Srbija;

2006 -  Hiperrealno, Nezavisna umetnicka asocijacija IZBA, Novi Sad, Srbija;

2006 – Slike, Dom kulture Studenstki grad, Beograd, Srbija;

2006 – Crtezi, Galerija Ilije M. Kolarca, Beograd, Srbija;

 

Grupne izlozbe – izbor:

2009 - El Centre Civic Drassanes, Projecte Cultural Erasme Janer, organizovano  od strane Casa Eslava, Barselona, Spanija;

2009 – Izrada murala za Vanløse Kulturhus, Kopenhagen, Danska;

2009 -Ny Serbisk kunst, Vanløse Kulturhus kulturni centar, Kopenhagen, Danska;

2008 – Zavod za proucavanje kulturnog razvitka, Beograd, Srbija;

2008 – Centar za islandsku umetnost (CIA), Reykjavik, Island;

2008 – KulturKontakt Austria i Henkel Art Award nagrada za crtez, izlozba finalista, Kuca legata, Beograd, Srbija;

2008 - Leonhardi kulturprojekte – Junge kunst aus Serbien und dem Kosovo, SiemensArtLab, Bec, Austrija;

2008 – Remake, Galerija savremene umetnosti, Smederevo, Srbija;

2007 – Mangelos nagrada – izlozba finalista – Kontekst galerija, Beograd, Srbija;

2007 - Mixed worlds – projekat izmedju finskih I srpskih mladih umetnika, Kulturni centar grada Tampere, Finska;

2007 -Plazma Junge kunst aus Serbien und dem Kosovo, Leonhardi kulturprojekte, Karben – Frankfurt, Nemacka;

2007 – Rimejk simuliranog, rimejk stvarnog, Kontekst galerija, Beograd, Srbija;

2007 - Crtezi studenata Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, povodom 70. godisnjice Fakulteta, Francuski kulturni centar Beograd, Srbija;

2006 – 47. Oktobarski salon „Life, art and confusion“, Beograd, Srbija; kustosi i selektori Rene Block i Barbara Heinrich; radovi pohvaljeni od strane Roberta Stora, clana zirija;

2006 – Aprilski susreti, Studentski kulturni centar, Beograd, Srbija;

2005 – 6. sajam kratke elekrtonske forme - KEF 6, Kulturni centar REX, Beograd, Srbija;

 

Nagrade:

2008 - KulturKontakt Austria i Henkel Art Award za crtez, predstavnik Srbije;

2006 – Nagrada galerije Ilija M. Kolarac za najbolju izlozbu u sezoni 2005/06, Beograd, Srbija;

2001 – Nagrada Fakuleta za crtez, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, Srbija;

 

Radionice:

2007 – Leonhardi kulturprojekte – Reenacting moments, Pristina, Kosova Art Gallery i Stacion Centar za savremenu umetnost; Pristina;

 

Rezidencijalni boravci:

2008 – Centar za islandsku umetnost (CIA) i Udruzenje vizuelnih umetnika Islanda, Reykjavik, Island;

 

Prezentacije:

2007 - Mangelos nagrada – prezentacija finalista – Kontekst galerija, Beograd, Srbija;

2007 –  Leonhardi kulturprojekte – Reenacting moments, Pristina, Kosova Art Gallery i Stacion Centar za savremenu umetnost, Pristina;

 

Kolekcije:

Ernst Hilger Contemporary, Vienna, Austria;

Siemens Company, Vienna, Austria;

 

Kontakt: natasa_kokic@hotmail.com

 

Web site

http://www.myspace.com/nomoreghosts