Finale 2011 Producirani radovi Arhiva Finale 2012

 

 

 

 

Dobrodošli

mangelosnagrada.org.rs je internet prezentacija Nagrade Dimitrije Bašičević Mangelos ustanovljene 2002. godine od strane Centra za savremenu umetnost u Beogradu i The Foundation for a Civil Society (FCS) iz Njujorka kao deo regionalnog projekta Young Visual Artists Awards (YVAA).

Nagrada nosi ime značajnog umetnika, rodonačelnika konceptualne prakse i istoričara umetnosti sa prostora bivše Jugoslavije, Dimitrija Bašičevića Mangelosa.

Na linkovima se možete upoznati detaljnije sa istorijatom nagrade, procedurom za prijavu na konkurs,kao i radovima predstavljenim na prethodnim konkursima u arhivi.

Aktuelno


Otvorena izložba finalista Nagrade Dimitrije Bašičević Mangelos i proglašen dobitnik za 2022.

U ponedeljak 11. jula, održan je drugi, finalni krug žiriranja za ovogodišnju Nagradu “Dimitrije Bašičević Mangelos”. Finalistkinja Dea Džanković i finalisti Pavle Banović, Kemil Bekteši i Milan Kujundžić su predstavili svoj rad žiriju, nakon čega je žiri doneo odluku da je dobitnik Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za 2022. godinu Pavle Banović.

Žiri je ove godine radio u sastavu: Vladimir Bjeličić (nezavisni kustos i performer, Beograd), Lenka Đorojević (umetnica i članica tima Institut za savremenu umjetnost, Podgorica; Ljubljana), Teodora Jeremić (istoričarka umetnosti i kustoskinja, Beograd), Jelena Micić (umetnica i dobitnica Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za 2021. godinu i umetnička direktorka festivala WIENWOCHE) i Dejan Vasić (likovni kritičar, samostalni kustos i urednik likovnog programa u Centru za kulturnu dekontaminaciju, Beograd). U drugom krugu žiriranja i razgovoru sa finalistima članovima žirija se pridružila Lilia Kudelia, gostujući kustos u Residency Unlimited (Njujork) u okviru kojeg razvija rezidencijalne boravke za lauerate nagrada Young Visual Artists Awards, mreže koja obuhvata 12 nagrada u zemljama Istočne, Centralne i Južne Evrope. 

Iz obrazloženja žirija:

Pavle Banović se istakao jedinstvenim medijskim pristupom kroz koji politizuje svoju estetiku i otvara nova polja vizuelne interpretacije. Na sasvim nepretenciozan način povezuje svoju praksu sa širom kritikom konzumerizma i novih tehnologija. Banovićava poetika i upotreba teksta, ali i razumevanje savremene slike, ostavljaju jak utisak i reflektuju umentikovo razumevanje uslova umetničke produkcije. Izmeđuostalog, to potvrđuje izloženi rad Emisija snova koja podcrtava način na koji umetnik prevodi snove kroz jezik umetnosti i postavlja pitanje može li glitch biti alatka za kreiranje temporalnih utopija. 

Pavle Banović  (1998. Beograd), završio je osnovne studije na odseku za Nove medije Fakulteta Likovnih Umetnosti u Beogradu. Treću godinu studija je proveo u Ljubljani na Akademiji Likovnih umetnosti i Dizajna. Banović je bio član mladog umetničkog kolektiva Institut za aplauz, kao i aktuelnog projekta pod nazivom COMMONS - zamišljanje institucije budućnosti. Učestvovao je na izložbama Napuštanje bezbednog režima (2018) u Goethe Institutu Beograda, Given Mood (2019) u SKC-u Kragujevca, Hard Pressed (2020) u KC Magacinu u Beogradu kao i Neverovatne (ne)mogucnosti (2021) Savremene galerije u Zrenjaninu. Prvu samostalnu izložbu Moving spaces (2021) imao je u galeriji P74 u Ljubljani. Osvojio je nagradu Telekom srbije (2018) kao i MFRU (2020) u Mariboru.

“Ono što pokušavam da istražim u svom radu jesu različiti načini postojanja i delovanja danas.

Da otkrijem odnose između pojedinaca i ideologija i kako mogu međusobno da se destabilizuju. Kako se autentična životna iskustva i narativi suprotstavljaju dominirajućim strukturama?”

Na izložbi finalista Pavle Banović se predstavio radom / video instalacijom “Dream streams” :

Dream streams (Emisije snova) preispituje i koristi vizuelni jezik i logiku smart televizora. Standardizovani formati obaveštenja i poruka sistemskih greški nam često naruše simulaciju prostora ili uniformnost sadržaja koji se prodaje kada ih vidimo na ekranima koji se nalaze na javnim mestima ili u prodajnim objektima. Razbijanjem simulacije zapravo dobijamo uvid u sistem koji se nalazi iza tj. proširenu aparaturu. Video se bazira na ideji poigravanja sa ovom aparaturom i implementacijom zapisanih snova i beleški o snovima kao subverzivnoj akciji koja zloupotrebljava dati sistem. Snovi su prikupljeni kroz otvoreni poziv na društvenim mrežama svim dobrovoljcima koji su slali sadržaje svojih dnevnika snova i beleški.

Publika je, inače, sinoć imala priliku da Pavlov rad pogleda i u izlogu Event team-a na adresi Trg Republike 5, a u periodu od 11. jula do 18. jula 2022. od 19 do 20 časova moćiće to da učini i u Monks baru (Knjeginje Zorke 71). 

Organizatori Nagrade "Dimitrije Bašičević Mangelos": Fond "Ilija & Mangelos", Novi Sad i Remont - nezavisna umetnička asocijacija, Beograd

Nagrada "Dimitrije Bašičević Mangelos" je podržana od strane Ministarstva za kulturu i informisanje Republike Srbije.

Podsećamo da dobitnika nagrade Pavla Banovića očekuje dvomesečni studijski rezidencijalni boravak u Njujorku u Residency Unlimited,  kao i samostalna izložba po povratku u Beograd.

U saradnji sa Residency Unlimited (Njujork) i uz podršku Trust for Mutual Understanding (Njujork), Nagrada "Dimitrije Bašičević Mangelos" se organizuje i dodeljuje godišnje, pojedincu ili pojedinki, u vidu studijskog rezidencijalnog boravka u Njujorku, u trajanju od 8 nedelja. Nagrada, koja nosi ime značajnog umetnika, rodonačelnika konceptualne umetničke prakse i istoričara umetnosti sa prostora bivše Jugoslavije, Dimitrija Bašičevića Mangelosa, ove godine će biti dodeljena dvadeset prvi  put.

 

Image and video hosting by TinyPic