Pcelica Maja
Sinematicke Senke
Sinematicke Skulpture i Sinematicke Senke su mesavine secanja i filmova. Rad je rezultat izolacije u Karbondejlu i sati provedenih gledajuci filmove. Radovi su senke, duhovi ostataka emocija. Delovi filmova koje sam manipulisala su scene iz prirode. Lepota prirode u filmu nam obicno pomaze da prihvatimo emotivni naboj. Izabrani fotidz provocira posmatraca i smesta ga u novu dimenziju.
Materijale koje sam koristila su direkna reakcija na novi kontinent, ostali materijali su vezani za dekoraciju i moju porodicu. Rad se nalazi u polju izmedju secanja, igre, dekoracije i sivenja.
U pitanju su video instalacije, koje su rezultat obrade futidza u postprodukcijskim procesima. Projekcije su projektovane na ofarbani zid i jukstapozicirane jedana sa drugom da bi stvorili meditativni ambijet.
Pcelica Maja je crtani film koji je bio popularan 80’tih i za koji sam ja emotivno vezana. U ovom crtanom filmu ljudi su predsatvljeni kao kao zli i sebicni, sto je redak slucaj u idealizovanoj, bajkovitoj verzijui crtanih filmova, stoga ovaj crtac predstavlja adolt verziju-crtanog filma za odrasle.Prelepe crtane animacije japanskog autora su definitivno predstavile temelj-uzor za moja buduca interesovanja u svetu umetnosti. Delovi ctraca su prepleteni sa videom botanicko iskustvo koje sam snimila kao omaz i secanje na moju porodicu. Uvodni trejler Pcelice Maje je optimisticno, melanholicna melodija koja nas vraca u detinjstvo i podseca na nesto sto smo izgubili.Video je porojektovan na jastuk koji pojacava osecaj sna.
Za Umetnika
“Bethy” je slika nemackog umetnika Gerharda Rihtera. Ovo umetnicko delo me je oduvek privlacilo zbog jakne koja u meni budi asocijaciju vezanu za japanska kimona. Boraveci u blizinu umetnickog dela, moja razmisljanja su me navela da rekonstruisem ovo delo. Jedan umetnik mi je jednom davno sugerisao, 'zasto neuradis Rihtera u kolazu'- Za Umetnika je moj odgovor na ovo pitanje.Video je snimak autora u jakni brenda Antrpology u zadatoj slikarskoj pozi.Projekcija je projektovana na crveno nejednako ofarbani zid, koji evocira utiske slikanja cetkom.Video rad je usporen tako da se osecaj disanja jedva primecuje. Delo nas uvodi u polje izmedju fotografije, slikarstva i filma.
Brie/Sukurov/Tarkovski
Bri/Tarkovski/Sukurov je video rad nastao kolaziranjem isecaka delova filmova tri autora: Suzane Brie, Aleksandra Sukurova i Alekseja Tarkovskog. Futidz je usporen, ukrsten i kombinovan .U pitanju je meditativan pejza. Osnovno osecanje je secanje, vreme i gubitak. Ovaj video rad uvodi posmatraca u jednu novu dimenziju prolaznosti i lebdenja vremena.
O meni
CURRICULUM VITAE
IVANA POPOV
popovivana@yahoo.com
www.ivanapopov.com
http://josephiklein.com/ivana.html
EDUCATION
2010 Master of Fine Arts
Southern Illinois University Carbondale
2001 Master of Fine Arts
The School of Fine Art Belgrade
1998 Bachelor of Fine Arts
The School of Fine Art Belgrade
SOLO EXHIBITION
2010 Cinematic Shadows
Carbondale IL, USA
2009 Between Reality and Workings of the Hearts
Cultural Center Gallery, Belgrade, Serbia
2007 Vague, The Bell of Mist
ULUS Gallery, Belgrade, Serbia
2006 Map Of The Day
D1 National Gallery, Belgrade, Serbia
2005 Veil of Reality
Felissimo Design , New York, USA
2004 Veiling Reality
DOB Gallery, Belgrade, Serbia
2001 Moon Reflection
Modern Gallery, Zrenjenin, Serbia
2000/01 Moon Reflection
Zepter Gallery, Belgrade, Serbia
1998 The Path of Flower
DOB Gallery, Belgrade, Serbia
AWARDS
1998 Award of the 39th October Salon Belgrade, Serbia
1997 The Milos Baic FFA for an Outstanding Creative Innovation Belgrade, Serbia
COLLECTIONS
Museum of City of Belgrade
Zepter Gallery Collection