Vladimir Stojanović
Postcards
Greetings from Paris !
U ovom radu bavio sam se relacijom muzej – licni dozivljaj. Relacijom umetnosti koja je etablirana vrednost i nalazi se u institucijama - muzejima , i licnog dozivljaja coveka (kao umetnika).
Razglednice koje sam napravio imaju na sebi znak (logo) muzeja, tako da izgleda kao da su kupljene u tim muzejima, dok sadrzaj razglednica cine fotografije koje nisu deo kolekcije tog muzeja, niti njihov sadrzaj pripada kolekciji. Fotografije su dobijene nasumicnim fotografisanjem na ulicama Pariza. Same, ne predstavljaju nista vise od slucajnih scena i kadrova, a u selekciji fotografija trudio sam se da izaberem one koje daju sto manje informacija. Praveci ovakav spoj slucajnih fotografija sa logotipima velikih muzeja, bogatih umetničkim vrednostima, samim tim i turističkih atrakcija sa “must see” tendencijom, skrećem paznju na to da je umetnost svuda, da je i van muzeja i institucija, da umetnost nije samo ono što je prepoznato i odredjeno da bude umetnost. Ono što se u svakodnevnom životu nalazi oko nas zahteva napor da se prepozna kao umetnost odnosno da se prepoznaju moguće relacije koje su presudne da svakodnevno iskustvo pretvore u iskustvo umetničke percepcije.
Ono što se nalazi u muzejima vec je proizvod jedne selekcije, pa je time i mogući opseg već unapred sužen. Već je odlučeno šta će konzument umetnosti da vidi. Izbor je napravljen za njega. Ali pitanje je i da li taj čovek posmatrac želi da vidi i oseti umetnost ili je poenta kulturnog turizma negde drugde..
Rad je nastao u Parizu, jednoj od prestonica kulturnog turizma.
Razglednice sam poslao svojim prijateljima.
Meeting point
Crtež predstavlja susret četiri mlade osobe koje se sastaju, borave na odredjenom mestu, druže se. Ali oni su tu zbog jedne stvari, koja ih spaja. Zbog trave. Ovi mladi ljudi su konzumenti marihuane. Crtež skoro grafičiki simulira jedan ovakav susret, vreme koje su proveli na tom mestu i kasnije odlazak svakoga na svoju stranu.
Rad je ilustracija jednog od načina druženja mladih ljudi u predgradjima Beograda. Mladi ljudi koji se okupljaju, formiraju krug – simbolično se « zatvaraju», izoluju se. Oni nisu samo konzumenti marihuane, već konzumenti nezdravog načina zivota /nezdravog rezonovanja, što dovodi u stanje intelektualne pasivnosti. Crtež je izveden na zidu galerije , blatom.
Ovaj rad ima još jedan kontekst, a to je povezivanje jednog života iz predgradja, margine – sa galerijom, prostorom u kom se odigrava selektovano, najbolje. Dovodim u vezu ova dva – galerijski prostor, gde se "izlaže", i jednu situaciju iz predgradja, sa margine, gde se ljudi bave nelegalnim radnjama, ili uopšte profil ličnosti ljudi koji se povlače, "skrivaju" .
O meni
VLADIMIR STOJANOVIC
Rodjen 12. decembra 1980. u Beogradu. Osnovno i srednje obrazovanje zavrsava u Beogradu, gde 2003. upisuje Fakultet likovnih umetnosti. Studije zavrsava 2008.godine u klasi prof. Sloobodana Roksandića.
2010 Izložba novih članova ULUS-a, paviljon “Cvijeta Zuzorić”
2009 “Priroda, ekologija, empatija” galerija savremene umetnosti, Pančevo
2009 “Gledanje i opserviranje” samostalna izložba, galerija Magacin, Beograd
2009 “Noc muzeja”, Narodni muzej Vranje, rad “Remote Memory”
2009 “Real presence”, galerija Magacin, Beograd
2008 Izložba u galeriji savremene umetnosti “Manica Lunga”, Castello di Rivoli, Torino, u okviru “Real presence – floating sites”, program organizovan u saradnji sa evropskim bijenalom Manifesta 7
2008 “Real Presece” Kuća Legata, rad “Cutted Room – My Sky”
2008 Izložba crteža studenata FLU, Goethe institut, Beograd
2008 Progresivne nade, izlaganje u javnom prostoru, Beograd, rad „Jaguar“
2008 Progresivne nade, galerija Magacin, Beograd, rad „Bath“
2006 „Work in Progress“, Kunstlabor, studio muzeja savremene umetnosti u Gracu, kustos Franz Xavier
2004 radionica „Alby kids“ Stockholm, Sweden