Menu
Producition Workshop Archive Finale 2010

 

 

 

 

Danilo Prnjat

Wedding Pieces

Tehnika: Performans prebačen na DVD

DVD: 08’34”, boja, zvuk, loop

Produkcija: Akademie Schloss Solitude, Studgart, Nemačka

Godina: 2009/2010

Opis projekta:

Projekat Wedding Pieces čini niz akcija koje podrazumevaju moj dolazak i prisustvo kao nepozvanog gosta/insajdera na nemačkim venčanjima. Performans sam izvodio povremeno u periodu od nekoliko meseci, a birao sam ona venčanja koja su organizovana za uži porodični krug i koja su se uvek izvodila na javnom mestu. Sa svih venčanja sam u vrlo kratkom periodu nakon pristupanja slavljeničkoj grupi bio isteran ili zamoljen da se udaljim. Nekoliko puta sam uspeo da ostanem dovoljno dugo i zajedno sa grupom poziram u pravljenju zajedničke fotografije. Moja akcija je tajno beležena od strane osobe koja je imala funkciju paparaca da sa određene distance snimi akciju u vidu video i fotografske dokumentacije. Cilj ovakve akcije je bukvalna materijalizacija ekskluzivističke logike na kojoj se baziraju dominantni modeli zajedništva danas – počev od bračne zajednice, koncepta nacionalne države i EU.


Lilly Project

Autor: Danilo Prnjat

Produkcija: Mangelos – KONTEKST galerija i DEZ ORG, Beograd, Srbija

Fotografija: Selena Junačkov, Jelena Radić

Kamera: Danilo Prnjat

Tehnika: Performans prebačen na DVD

DVD: 7’18”, zvuk, boja, loop

Godina:2007

Opis projekta:

Dominantni principi establišmenta, kada su u pitanju javni prostori u našem okruženju, predstavljaju prostore uglavnom predviđene samo za određeni pol. Počev od podvojenih prostorija javnih toaleta do kladionica, velikih kozmetičkih radnji i salona…

Ulazak u postsocijalistički period i gubitak formiranog nacionalnog identiteta doneo je povratak tradicionalnih vrednosti patrijahalnog sistema u kome su ovi odnosi posebno hijerarhizovani. Takvo stanje dodatno je ojačano dolaskom velikih korporativnih sistema (kapitalizma) čija je logika permanentnog proširenja tržišta donekle poništila ovu hijerarhičnost ali je doprinela njihovom dodatnom udaljavanju.

Projekat Lilly predstavlja akciju u kojoj je u jednom momentu 200 muškaraca izvelo nenajavljen gerilski upad u najveću kozmetičku radnju u Beogradu – Lilly. Ovakvo doslovno i nemetaforično izvođenje “patrijahalnog”, “muškog” ponašanja – koje čini pretpostavka da On ima pravo da svim sredstvima zauzme ma koji prostor ili osobu, sa ili bez dopuštenja (stanovište koje je u najvećoj meri jedinstveno osobama koje su odgajane kao muškarci) – egzistira kao primer čiste forme protesta, kojom se markira distanca kojom se ukida normalni, utilitarni i društveni proces.

Sa druge strane, činjenica da su izvođači ove akcije pristali na učešće u projektu pod uslovom da za to budu plaćeni – izvođene određenog ponašanja koje u našoj sredini može biti doživljeno kao seksualno “pogrešno” – ukazuje na isključivu materijalnu determinisanost granice dopustljivog ponašanja i mehanizma određenja nekih od najvitalnijih aspekata ljudskog identiteta (poput seksualnog) u kapitalističkom društvu.

S obzirom na ulazak 200 osoba u jedan objekat, koje je sve nemoguće pokriti brojem zaposlenih u njemu, ovaj performans je izveo trenutno zaustavljanje sistema, njegov trenutni kolaps – ali ne u cilju nuđenja anarhističke alternative istom, već s ciljem drastičnog formalnog označavanja njegovih nedostataka.


Perfect Lover

Performans, 2006.

Život u savremenom društvu koji je učinio erotizam osnovnim tonom na mentalnoj ravni rezultirao je time da su izlozi postali maksimalno erotizirani, ispunjeni plastičnim telima do tančina isticane individualnosti. Ovakva ambivalentna funkcija izloga u erotskom smislu – permanentna privlačnost (fascinacija) i njena materijalna distanciranost spram posmatrača omogućila je potrošačkojkulturi da takvo stanje precizno kanališe i usmeri u „najpoželjnijem“ mogućem pravcu – ostvarenju erotske želje putem novčane participacije.

U Performansu Perfect Lover, obilazio sam izloge u Firenci sa najupečatljivijom crtom estetiziranosti i prilazio im sa „preteranom“ čulnom željom – lizanjem.

Lizanje izloga čini transparentnim poziciju autora sa koje nastupa – naglašavanje frustracione distance na relaciji telo (srpskog) performera i sveta visoke estetizacije karakteristične za razvijena kapitalistička društva.

Sa druge strane, tragovi telesne izlučevine (pljuvačka) koja je ovom prilikom ostavljana na luksuznim izlozima – budući da su ovakve tečnosti (znoj, krv i sl.) postale relativno karakteristične za umetnike koji dolaze sa prostora Balkana unutar njihove globalne percepcije – predstavljaju dodatnu parodiju sopstvene neinkorporiranosti.

Mogućnost samo virtuelnog poistovećenja sa objektom želje i erotska dimenzuija rada, čine vidnim ovu neinkorporiranost u širem-političkom i užem-rodnom smislu.

(Produkcija: SACI – Studio Art Centre International, Firenca, Italija)


 

O meni

CV - skraćena verzija

Danilo Prnjat

Mesto rođenja: Herceg Novi, Crna Gora
Godina rođenja: 1982
Adresa: Vojvode Hrvoja 29/6, 11000 Beograd, Srbija
Telefon: +381637203024
email:  daniloprnjat@yahoo.com
web: daniloprnjat.com

Obrazovanje:
•       Akademija likovnih umetnosti- vajarski odsek, Univerzitet u Novom Sadu (2002-06);
•       Interdisciplinarne master studije- Teorija umetnosti i medija, Univerzitet umetnosti u Beogradu (2007-08)

Grupne izložbe (selekcija):
•       MOSCOW BIENNIAL , Moskva, Rusija (2010);
•       Wurttembergischer Kunstverein, Studgart, Nemačka (2010);
•       Kumu Art Museum, Talin, Estonija (2010);
•       FREIZE ART FAIR, London, UK (2009);
•       Art Today Association - Center for Contemporary Art, Plovdiv, Bugarska (2009);
•       Haus der Kulturen der Welt, Berlin, Nemačka (2009);
•       Museo Nacional de Arte Reina Sofia, Madrid, Španija (2009);
•       Futura – Center for Contemporary Art, Prag, Češka (2009);
•       Center Pompidou, Pariz, Francuska (2008);
•       PANČEVO BIENNIAL , Pančevo, Srbija (2008)
•       Association for Contemporary Art, Grac, Austrija (2008);
•       49. Oktobarski salon, Muzej 25.Maj, Beograd, Srbija (2008);
•       Zendai Museum of Modern Art, Šangaj, Kina (2008);
•       PUGLIA BIENNAL, Bari, Italija (2008);
•       Muzej Savremene Umetnosti, Novi Sad, Srbija (2007);
•       La Corte, Galleria di Arte Contemporanea, Firenca, Italija (2006)

Samostalne  izložbe (selekcija):
•       Kontekst galerija, Beograd (2009);
•       Most galerija, Podgorica (2008);
•       SKC galerija, Kragujevac (2007);
•       Galerija Kulturnog centra, Novi Sad (2007);
•       Art klinika, Novi Sad (2006);
•       Bunker-SKCNS galerija, Novi Sad (2005);
•       SKC galerija, Beograd (2005)

Rezidensi/workshop-ovi:
•       KSA:K, Kišinjev, Moldavija (2010);
•       Akademie Schloss Solitude, Studgart, Nemačka (2009);
•       Grac, Austrija (2008);
•       Stacion, Priština, Kosovo (2008);
•       SACI, Firenca, Italija (2006);
•       Real Presense, Beograd, Srbija (2004)